Otse põhisisu juurde
9.NÄDAL

04.12
Esmaspäev & poola keel. Tänases tunnis õppisime ütlema, mis on meie lemmik asjad vastavalt sõnade soole. Samuti vaatasime üle erinevad tegusõnade klassid ning õppisime mõningaid tegusõnu juurde. Pidime lehele kirjutama, mida meile teha meeldib, mida ei meeldi, mida oskame väga hästi teha ning mida mitte. Seejärel voltisime lehed kokku ning pidime klassis leidma inimese, kellele meie tõmmatud leht kuulub. Pärast tundi tegin ühikas süüa ning lahendasin ka poola keele kodused ülesanded ära.

05.12
Täna hommikul tuli vara tõusta, et minna Leadershipi loengusse, mis algas juba kell 8. Polegi enam väga nii varajase tõusmisega harjunud. Lennuakadeemias tuli tihedamini ette nii varajasi ärkamisi ja loenguid. Kuid õnneks on vaja minna vaid kõrvalmajja ning und saab seetõttu ka kauem nautida. Pärast Leadershipi loengut oli kaks tundi aega kuni algas Air Transportation Marketi tund, kus rääkisime lennufirmade koodide jagamisest. Tänane loeng polnud õnneks nii pikk, kui seda oli eelmine. Eks ka õppejõud sai aru, et ei maksa väga enam nii pikki loenguid pidada, kuna eelmine kord olime kõik seal lõpuks peast soodad. Või no ma vähemalt loodan, et sa sai aru, aga kes seda tegelikult teab...

06.12
Täna oli taas vaid poola keele tund, kus õppisime nädalapäevi ning kuulasime ka teemat puudutavat sobilikku laulu. Mulle on see laul väga meeldima hakanud. See teeb mind üsna rõõmsaks ning aitab samas ka nädalapäevi õppida. Poola keele tund lõppes varem, kuna koordinaatorid tulid meile jõulupeost rääkima. Loosisime ka selle välja, kes kellele jõulupaki teeb. Pärast tundi valmistasin süüa ning ei teinud midagi eriti märkimisväärset. Ootasime kuni türklaste mentor ühikasse tuleb ning me katsele number kaks Wilanówi paleed külastama lähme. Natuke pärast kella viit hakkasime linna liikuma. Sõitsime rongiga mõned peatused linna ning jalutasime ühte bussipeatusesse ning sõitsime umbes 30-40 minutit paleeni. Sadas peenikest vihma ning oli keskmiselt kõvem tuul. Sissepääs maksis õpilasele 5 zlotti. Palee õu oli väga kena. Seal oli palju installatsioone, mis särasid kõik jõulutuledes. Tegin palju pilte ning videoid, mistõttu olid käed lõpuks nagu jäätükid, kuna mul polnud eriti tihti kindaid käes. Peab puutetundlikud kindad hankima. Pool 9 algas väike tulede etendus palee fassaadil, mis oli väga kena vaatepilt. Kui etendus läbi sai, pandi palee väravad kinni ning meie hakkasime kesklinna poole liikuma. Sõitsime bussiga metroopeatuseni, kust sõitsime metrooga Złote Tarasy juurde. Kuigi tahtsime alguses sinna sööma minna, avastasime mingi hetk, et see pannakse üsna pea kinni, mistõttu otsustasime ühe McDonaldsi kasuks, mis asus metroo ja rongide rägastiku kohal. Tegu on kõige ilusama ja hubasema McDonaldsiga, kus ma senini käinud olen. See oli väga avar, töötajad rääkisid head inglise keelt, kostus mõnus muusika ning ühes seinas olid suured aknad, kust võis näha kesklinna liiklust. Võtsin BigMaci eine, mille eest maksin 4,67 €. Võrdluseks nii palju, et Eestis maksan sama eine eest üle 6 €. Kuna mentor kartis, et me ei saa enam rongiga tagasi minnes edasi bussi peale, siis otsustasime ööliiniga koju sõita. Seega tuli veel umbes 45 minutit oodata. Võtsin ajaviiteks veel kohvi, et enne väljaminekut ka midagi sooja saada. Sõit oli üsna pikk. Buss kolistas igasugustest peatustest ja kohtadest läbi. Soojas bussis tekkis ka kerge unekas. Õnneks enam vihma ei sadanud, kui bussist maha saime, niiet saime kuivalt ikka tagasi.

Magusaisu tuli

Metroo

Teeb üks kohv

07.12
Täna oli mul täitsa vaba päev, kuna Aviation Project Managementi loeng jäi ära. Magasin üsna kaua ning seejärel valmistasin hommikusöögi ning seadsin sammud taas Blue City poole, et sealt Andresele tellitud kindad ära tuua. Oli üsna hea ilm. Polnud väga jahe, polnud ka tuult ning ei sadanud vihma. Seekord oli tee sinna kaubanduskeskusesse juba tuttav nõnda, et polnud enam vaja Google Mapsist kontrollida, et kas olen ikka õiges kohas. Esmalt võtsin Andrese kindad ära ning seejärel suundusin spordipoodi, kus võis igasuguseid põnevaid asju leida. Käisin mõndades poodides veel ning otsustasin tagasi kesklinna poole liikuda. Sain täpselt ilusti bussi peale ning bussi pealt kohe täpselt ka rongi peale, millega sõitsin Złote Tarasy juurde, kus käisin Subways kõhtu täitmas ning ka apteegis ja Carrefouri toidupoes, kust ostsin kodustele veel magusat kaasa, kuna järgmisel nädalal on lõpuks see hetk käes, kui saan minna lausa kolmeks nädalaks vahepeal koju Eestisse. Samuti ostsin Carrefouri poest ka Saku Originaali õllepudeli, kuna mina sain kingipaki loosiga ühe poisi, kellele õlu väga peaks meeldima.

Blue City juures asuv jõulupuu

Warszawa Aleje Jerozolimskie rongipeatus

08.12
Hommik algas kehalise kasvatusega. 15 minutit enne tunni algust olime toakaaslasega veel mõlemad voodites ning kirusime, et me kehalisse minema peame ja eriti veel nii vara. Jäime umbes 15 minutit tundi hiljaks. Jõudsime jõusaali, kus oli täna päris palju erasmuslasi. Osad mängisid ka võrku. Ka õpetaja oli jõusaalis. Tahtsin ratast sõita ning kuna õpetaja sõitis ka, siis püüdsin esialgu aupaklikkusse kaugusesse temast jääda, kuid tema kutsus mind ikka enda kõrvale. Kuna ratas oli liiga kõrge, aitas ta mul selle paika panna ning rääkis, millisel kõrgusel oleks kõige parem sadulat hoida. Sadul paigas, sain sõitma hakata. Õpetaja uuris minult tänase päeva kohta, et kas mul oli enne seda ka tunde ja kas pärast ka veel tuleb. Samuti rääkisime poola keelest ning mida me seal senimaani õppinud oleme. Ülejäänud tunni tegin kõhulihaseid ja sõudsin sõudeergomeetril. Mõnda aega enne tunni lõppu läksin vaatama, kuidas teised võrku mängivad ning ajasin veel õpetajaga juttu. Ta tahtis, et ma eesti keeles midagi räägiksin. Talle meeldis eesti keele kõla ning tema meelest on see nagu laulmine. Samuti uuris ta vene keele kohta meie riigis. Üsna pea sai tund ka läbi. Ühikasse jalutades helistasin Andresele, kuna ka temal oli hetkel paus. Kuid eriti kaua rääkida ei saanud, kuna mul algas tund ning ka tema pidi edasi tegutsema. Poola keele tundi jõudsin mina esimesena. Kehalise tõttu oli palju hilinejaid. Mõni jõudis isegi 15 minutit pärast tunni algust kohale. Õpetaja uuris niikaua minu nädalavahetuse ning vaheaja plaanide kohta. Tunnis võtsime edasi toidu sõnavara ning saime teada, et esmaspäeval ootab meid ees neljas test. Pärast tundi valmistasin hommiku/lõunasöögi ning hakkasin esmaspäevaseks testiks asju välja kirjutama. Pärast poola keelt üritasin ka muude kooliasjadega tegeleda, tegin õhtusöögi ning käisin pesus.

09.12
Täna sai üsna kaua magatud. Kuigi mul oli plaanis täna eile pooleli jäänud koolitööde jätkamine, ei saanud ma seda siiski teha, kuna ühikas puudus interneti võimalus. Kartsin, et interneti naasmist pole terve nädalavahetus loota. Tegin hommikusöögi ning mõtlesin, mida päevaga ette võtta. Otsustasin käia Złote Tarasys, et apteegis käia ja ühele erasmuslasele jõulukingiks veel midagi vaadata. Kaubanduskeskuses oli meeletult palju rahvast. Seetõttu otsustasin seal üsna ruttu teha. Käisin apteegis ära ning suundusin ühe poe poole, kus müüakse turistidele igasugust nänni. Ostsin õlle kõrvale ka õlleavaja. Edasi suundusin ühe raamatupoe poole, kust ostsin paar kinkekotti ning seejärel leidsin Andresele midagi, mida ta on pikalt tahtnud, loodan, et sobib ka. Rongipeatusesse minnes jõudsin veel ühe raamatupoeni, kus müüdi armsaid lipikuid, mida saab kingipakkide külge siduda. Neid mul just vaja oligi, kuna jõulukaarte ma ei leidnud. Ostud sooritatud, otsustasin rongipeatusesse minna. Helistasin vahepeal veel emale ning uurisin, millega kodused tegelenud on. Rongi pealt maha saanud, käisin Tescos toidukraami ostmas, millega loodan enne Eestisse minekut läbi ajada. Ühikasse jõudes olin rõõmus, kuna WiFi oli tagasi. Vot nii palju ongi õnneks vaja. Panin asjad, mida Eestisse kaasa võtan ilusti kohvrisse valmis ning valmistasin õhtusöögi, rääkisin telefonis ja Skypes Andresega ning tegelesin ülejäänud aja blogiga.

Ka nii võib

Eesti ka täitsa esindatud

Xmas

Väga leidlik, lahe, ilus idee & teostus
Hea leid oli

10.12
Täna ärkasin väga hilja. Kusagil ühe-kahe vahel. Esmalt valmistasin hommikusöögi ning pärast seda hakkasin homseks poola keele testiks õppima. Enne kella viit hakkasime linna sättima, kuna pidime minema pea kümnekesi vanalinna jõulutulesid vaatama. Jõudsime natuke enne kuut rongiga linna, kus saime türklaste mentori ja tema nõoga kokku, kellega hakkasime vanalinna poole jalutama. Tänavatel olevat jõulukaunistused olid väga kenad ning palju uhkemad nendest, mida olen Eestis näinud. Ühtäkki nägime, et teedele vanalinna on ette pandud aiad ning aedade juures võis palju politseinikke näha. Kahjuks pidime vanalinna ringiga minema. Mentor unustas täiesti ära, et täna on 10. päev kuus. Nimelt pidi rahvas iga kuu 10. päeval millegi vastu protestima. Meil tuli päris imelikke teid kasutada, et lõpuks vanalinna juurde jõuda. Esmaslt vaatasime ühes pargis purskaevus olevat tuledeetendust. Muusika mängis ning tuled vilkusid. See oli kena vaatepilt. Olime seal umbes 15 minutit, pärast mida otsustasime edasi liikuda, kuna oli väga külm. Kõndisime mäest üles ning jõudsimegi vanalinna. Käisime vaatamas raekoja platsi, mis oli jõuluehetesse uppunud. Merineitsi kuju ümber oli tehtud väike liuväli, kus sai uisutada. Kuna ma ei tahtnud kauemaks linna jääda, läksin ise tagasi ühikasse. Raekoja platsist edasi nägin veel rohkem politseinikke ja meeleavaldajate rahvamassi. See oli päris hirmutav. Samuti oli tee trammipeatusesse blokeeritud. Küsisin aia ääres seisvatelt politseinikelt teed. Umber viis politseinikku vaatas mulle lolli näoga otsa ega öelnud midagi minu küsimise peale. Hoopis üks politseinik kaugemalt tuli mulle abi pakkuma ning seletas, kust kaudu ma minema tean, et trammi peale saada. Mul tuli ühte majja minna, kust viis eskalaator alla, misjärel olingi kohe õigele poole tänavat ka saanud. Mõne minuti pärast tuli ka tramm. Sõitsin Złote Tarasy juurde, kus käisin veel ka poes, kuna rongini oli veel pool tundi aega. Rahvast oli kaubanduskeskuses taas meeletult. Üritasin sealt nii ruttu kui võimalik välja saada ning läksin rongi ootama. Ühikas tegin kohvi, et sooja saada ning üsna pea ka tassi Coldrexi, kuna olemine oli taas veidi nõrk ning ka silm tõmbles, mis andis järjekordselt märku ilmselt sellest, et pole vaja nii palju neid ekraane vahtida.

Copernicus & Polish Academy of Sciences

Fountain show

Neljas pilt samast kohast

Raekoja plats

Kuuse juurde ei pääsenudki

Populaarsed postitused sellest blogist

1.NÄDAL

07.10
Kell kolm helises äratuskell, mida olin pikalt kartnud. Käes oli hetk, kui tuli kompsud kätte võtta ja Tallinna lennujaama poole sõitma hakata. Olin otsustanud mõneks kuuks Poola pealinna Varssavisse õppima minna. Seda mõtet olin peas juba eelmise aasta lõpust saadik vaaginud, kuid esimese otsustava sammu Eesti Lennuakadeemia koordinaatorile Karinele Erasmuse programmi kohta kirjutada ja oma võimaluste kohta uurida, võtsin ette alles märtsis. Lennuakadeemias on õpilastele loodud üsnagi suur riikide ja koolide valik, kus oma välisõpinguid sooritada. Minu erialaks on lennundusettevõtte käitamine, inglise keeles aviation management. Minu erialala õppekava arvesse võttes on kõige sobilikemateks koolideks Hollandis asuv Amsterdam University of Applied Sciences, Belgias olev Thomas More Business School, Institute of Technology Carlow Iirimaal, French Civil Aviation University Prantsusmaal, Vilnius Gediminas Technical University Leedus ja kool, kuhu mina õppima asusin - War Stud…
8.NÄDAL

27.11
Nädal algas poola keelega nagu ikka. Õppisime tänases loengus sõnu nagu šampoon, kingad, sõnaraamat jne. Samuti õppisime pöörama tegusõna ostma ning võtsime läbi palju muid väljendeid, mis on seotud hobidega. Pärast loengut leidsin, et mul pole ikka kõiki toiduaineid, mida vaja oleks ning seadsin sammud Tesco poole. Oli ilus päikeselooojang.

28.11
Täna sai mõnusalt kaua magada, kuna Ground Hanglingu loeng algas alles kell 14. Kandsime ette koduse töö ning alustasime tunniteemaga, milleks oli tehnoloogia. Arutlesime, kuidas tehnoloogia abil maapealset teenindust lennujaamas hõlpsamaks muuta. Saime ka kodutöö, milleks oli oma riigi lennujaama tuleviku plaane tutvustada.
29.11
Tänane päev algas poola keelga, kus kordasime peamiselt eelmises tunnis kirja pandud tegusõnu. Jagunesime gruppideks ning pidime paberilipikutel olevad pildid ja sõnad kokku viima. Pärast poola keele tundi oli mul tunnike aega, et minna Air Transportation Marketi loengusse. Loeng oli väga pikk, kõige pi…